«Βασικοί παράγοντες για την πρόκληση των ατυχημάτων ήταν η παλαιότητα των οχημάτων , η ανύπαρκτη -η ελλιπής στην ουσία- συντήρηση τους ανάλογα την περίπτωση για μεγάλο χρονικό διάστημα, η ολισθηρότητα του δρόμου και η απειρία του προσωπικού (στη δεύτερη περίπτωση συμβασιούχοι οκταμηνίτες).
Το όχημα στην πρώτη περίπτωση στο παρελθόν διασκευάστηκε σε βυτιοφόρο για ένα χρονικό διάστημα και στην πορεία ξαναδιασκευάστηκε και έγινε με καρότσα. Υπάρχει ερωτηματικό αν κατά τις διασκευές αυτές έγινε έλεγχος για την ασφάλεια του οχήματος.
Θυμίζουμε ότι και πριν από ενάμιση χρόνο περίπου είχαμε ανάλογο ατύχημα, ευτυχώς πάλι όχι θανατηφόρο, με όχημα ίδιου τύπου το οποίο ήταν παμπάλαιο και δεν έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία.
Όπως αποδεικνύουν τα παραπάνω γεγονότα, υπάρχει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας που έχει να κάνει με την συντήρηση των οχημάτων μιας και στα συνεργεία βάσης των συντηρήσεων έχει μείνει ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πλέον οι περισσότερες συντηρήσεις δίνονται σε εργολαβίες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο τομέας ελέγχου της ΔΕΗ που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τα πόσα οχήματα τελικά περνάνε έλεγχο και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζονται κατάλληλα και ξαναμπαίνουν στην κυκλοφορία.
Πάγιο αίτημα των συνδικάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να είναι να αποσυρθούν άμεσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες στα ορυχεία και να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό. Παράλληλα να διεκδικήσουμε άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού συνολικά αλλά και για την πλήρη επάνδρωση του τομέα συντηρήσεως με ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών.
Για να μην θρηνήσουμε αλλά θύματα οι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συνεργασίας κατέθεσαν ολοκληρωμένα την παραπάνω πρόταση στο ΣΩΠ του Σπάρτακου στο Ορυχείο Κύριου Πεδίου παράλληλα με πρόταση συμβολικής κινητοποίησης, όμως η πρόταση μας απορρίφθηκε από τις δυνάμεις του παλιού και νέου εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού( ΚΟΙΡΙΞΕ - ΔΡΑΣΕ - ΜΕΤΑ) με τη δικαιολογία ότι πρώτα θα πρέπει να ακούσουμε την εργοδοσία.
Καλούμε τους εργαζόμενους όπου κρίνουν ότι υπάρχει κίνδυνος με τη χρήση οχήματος και δέχονται πιέσεις οι εκβιασμούς να επικοινωνήσει άμεσα με τους συνδικαλιστές στο χώρο ώστε να γίνει άμεση παρέμβαση»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog μας δεν έχει ούτε ειδησεογραφικό χαρακτήρα ούτε έχει θέση ενός φόρουμ.
Δοκιμαστικά ενεργοποιούμε την χρήση σχολίων. Αυτά όμως θα δημοσιεύονται ΜΟΝΟ εφόσον έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα σε σχέση με τις αναρτήσεις, όσα δηλαδή προσφέρουν κάποια επιπλέον συγκεκριμένη πληροφορία (άντε τις πρώτες μέρες μπορεί να κάνουμε μια εξαίρεση).
Γι αυτό είναι πιθανόν πολλοί φίλοι ή "φίλοι" να μην βλέπουν το σχόλιό τους δημοσιευμένο.
Αυτονόητα ΔΕΝ θα δημοσιεύονται απρεπή σχόλια.
Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ, των μαζικών φορέων, των ταξικών σωματείων είναι διαρκώς παρόντα στην κοινωνία και μπορεί εύκολα να τους συναντήσετε. Όποια συζήτηση, απορία, διαφωνία καλό θα είναι να εκφράζεται δια ζώσης.