Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΔΗΜΟΣΚΟΠΉΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ. Ενόψει της επετείου της Οκτωβριανής Επανάστασης - Παράθεση ερευνών κοινής γνώμης για το πώς βλέπουν σήμερα οι πολίτες των τ. σοσιαλιστικών χωρών την περίοδο του σοσιαλισμού (ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - updated 17-4-2019)

ΛΕΝΙΝ: Λοιπόν πώς τα περνάτε στον Καπιταλισμό; Αφιερωμένο στην τεράστια παρακαταθήκη της Οκτωβριανής Επανάστασης παρουσιάζουμε έρευνες...

Δυναμώνουμε το ΚΚΕ παντού! Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές 2019

Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Κινηματογράφος: Οι ταινίες της εβδομάδας (Trailer)

σως καλύτερες, από τις σημερινές, ταινίες προορίζονται για να βγουν στις αίθουσες μετά τις εκλογές. Για την τρέχουσα πάντως βδομάδα, αν υπάρχει άξια θέασης ταινία, αυτή είναι η σουηδική κωμωδία... «Ανωτέρα βία».
Πρεμιέρες έχουμε μπόλικες και απόψε παρά την προεκλογική περίοδο. Μεταξύ άλλων έχουμε την ελληνική κωμωδία «Οι γαμπροί της Ευτυχίας» (2014) του Στράτου Μαρκίδη - ριμέικ της ομότιτλης ταινίας του 1962 - με πλήθος δημοφιλών από την τηλεόραση ηθοποιών (Δείτε εδώ το Trailer), αλλά και το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου «Agora - Από τη Δημοκρατία στις αγορές» (2014), μια παραγωγή Ελλάδας, Γερμανίας και Κατάρ, υποτιτλισμένη στα αγγλικά, γαλλικά και ελληνικά (Δείτε εδώ το Trailer). Τέλος, βγαίνει ξανά στις αίθουσες το αγγλικό δράμα εποχής «Belle» (2013) σε σκηνοθεσία της Αμα Ασάντε, ταινία που στηρίζεται σε αληθινή ιστορία όταν ακόμα η δουλεία ήταν νόμιμη στην Αγγλία (Δείτε εδώ το Trailer)...
Κριτική: Τζία Γιοβάνη

«Ανωτέρα βία» (Force Majeure / Snow Therapy / Turist) του Ρούμπεν Οστλουντ
 Εκδοχή του θέματος «Σκηνές από ένα γάμο». Δράμα σε συσκευασία κωμωδίας ή κωμωδία με περιτύλιγμα δράματος, βραβευμένη στις Κάννες το 2014, η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Σουηδού Ρούμπεν Οστλουντ. Κατά βάση, γοητευτική ψυχολογική σπουδή. Θεραπεία σχέσεων, χιούμορ καταστάσεων και υπαρξιακή άβυσσος, όλα σε ένα. Σενάριο ευρηματικό, από ψυχολογική προοπτική, δείχνει ότι ο σκηνοθέτης, που είναι και ο σεναριογράφος της ταινίας, είναι καλός γνώστης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Το χιουμοριστικό δράμα βρίσκει όντως κέντρο, με την έξυπνη ιδέα του να καταρρέει παταγωδώς η πολιτισμένη βιτρίνα που καθένας μας περιφέρει, όταν το ένστικτο επιβίωσης παίρνει το πάνω χέρι...
Δράμα σχέσεων με ίντριγκες και συγκρούσεις καλά αρθρωμένες, εκτυλίσσεται στις γαλλικές Αλπεις. Παρακολουθούμε με κρεσέντο ανησυχίας μια τετραμελή σουηδική οικογένεια που βρίσκεται εκεί για λίγες μέρες, για να κάνουν σκι. Η μέρα προκλητικά ηλιόλουστη, η οικογένεια γευματίζει στα υπαίθρια τραπεζάκια και όλα βαίνουν ως συνήθως όταν άξαφνα μια τεράστια απειλητική χιονοστιβάδα ανατρέπει την οικογενειακή τους ρουτίνα... Στη θέα της ο πάτερ φαμίλιας το σκάει πανικόβλητος παρατώντας στην τύχη τους γυναίκα και παιδιά, παίρνοντας όμως μαζί του το iPhone του! Η χιονοστιβάδα μπορεί να μην κατέληξε ποτέ στο τραπέζι της οικογένειας, άλλαξε ωστόσο ριζικά την εικόνα που η σύζυγος είχε για το σύζυγό της. Αυτές τις τελευταίες μέρες των διακοπών τις βαραίνει ολόπυκνη ομίχλη που όλο και σφίγγει σαν κλοιός. Το δοκιμαζόμενο ζεύγος αφενός προσπαθεί και να κρατήσει τα προσχήματα στον περίγυρο και αφετέρου να επεξεργαστεί την τραυματική του εμπειρία. Για τον κουρελιασμένο σύζυγο αρχίζει ένας πυρετώδης αγώνας να επανακτήσει το στάτους του προστάτη της οικογένειας...
Το σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή μπορεί ίσως και να αναγνωρίσει τον εαυτό του στην ταινία...
Με τους: Γιοχάνες Κούνκε, Λίζα Λόβεν Κόνγκσλι, Γιάκομπ Γκράνκβιστ, κ.ά.
Παραγωγή: Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Γαλλία (2014).

«Πάρ' το από την αρχή» (Begin Again / Can a Song Save Your Life?) του Τζόν Κάρνεϊ
 Αδιάφορη η λάιτ ρομαντική κομεντί, θυμίζει ταινία από άλλη εποχή ή από άλλη διάσταση. Μπορεί να ξεκινά υποσχετικά, γρήγορα όμως δίνει την αίσθηση ότι ξεφουσκώνει, ενώ το μόνο που απομένει είναι οι λιτές ερμηνείες και μια ωχρή μουσική που δεν καταφέρνει να κρατήσει τον θεατή.
Παρασυρμένοι από όνειρα και πάθος για τη μουσική, η Γκρέτα και ο Ντέιβ φθάνουν στη Νέα Υόρκη, όπου εκείνος κλείνει μια σημαντική, σόλο δισκογραφική δουλειά που δεν αργεί να τον στέψει με επιτυχία και αναγνώριση αλλά και να τον ωθήσει να βγει από τη σχέση με την Γκρέτα. Και η ζωή της κοπέλας παίρνει νέα τροπή τη μέρα που απρόθυμα ανεβαίνει στη σκηνή και τραγουδά σκυθρωπά μια δική της μπαλάντα. Το κοινό την ακούει χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά το πρόσωπο του Νταν, θρυλικού πάλαι ποτέ, μουσικού παραγωγού που τυχαία βρέθηκε στο χώρο, λαμποκοπά γοητευμένο από το λαμπρό ταλέντο της κοπέλας για γλυκερό, παιδικό ποπ. Ετσι συναντήθηκαν η Γκρέτα, άρτι παρατημένη από τον Ντέιβ και ο Νταν, άρτι απολυμένος που σχεδόν κατοικεί στην παλιά του «Τζάγκουαρ», απομεινάρι των παλιών, καλών εποχών. Οι δυο τους θα προσπαθήσουν να δουλέψουν μαζί... Έξυπνα οι παραγωγοί της ταινίας απέφυγαν την ανάπτυξη ερωτικής σχέσης ανάμεσά τους. Στην Γκρέτα λείπει ακόμα ο Ντέιβ, ο Νταν έχει γυναίκα και κόρη. Η σχέση τους θα παραμείνει σχέση εργασίας με ερωτικές δονήσεις, όταν ακούν μαζί τα τραγούδια που τους αρέσουν...
Με τους: Κίρα Νάιθτλι, Μαρκ Ράφαλο, Ανταμ Λεβίν, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (2013)

«Αρπαγή 3» (Τaken 3) του Ολιβιέ Μεγκατον
 Η τρίτη συνέχεια του «Τaken» μπορεί να σηματοδοτεί μεγάλα επερχόμενα κέρδη για τον παραγωγό Λικ Μπεσόν, εγείρει όμως ταυτόχρονα, γι' ακόμα μια φορά, το ερώτημα: Γιατί δίνεται τόσο πολύτιμος χώρος σε τέτοιου είδους «πακέτα δράσης» που μηχανήματα παράγουν αφειδώς; Στα σίκουελ των ταινιών δράσης είθισται να χρησιμοποιείται το ίδιο «πατρόν» με αυξητικά στοιχεία. Λόγου χάρη, θεαματικότερες εκρήξεις, περισσότερο αναβαθμισμένους κακούς και, συχνά, με πρωταγωνιστή που τείνει σε μεγαλύτερη υπερβολή! Ο Γάλλος σκηνοθέτης επέλεξε να βαδίσει την πεπατημένη που χάραξε η σειρά, καθιστώντας την ταινία του προβλέψιμη όσο οι προηγούμενες παρά τις, κάνα - δυο, απρόσμενες ανατροπές. Η «Αρπαγή 3» πολύ θα ήθελε να εμφανιστεί ως ανεξάρτητο κεφάλαιο στο πλαίσιο μιας σειράς που έχει ήδη παγιωμένους χαρακτήρες. Προσπαθεί να παρουσιαστεί κάπως νεωτεριστική αλλά γλιστρά στα ίδια γνωστά μονοπάτια, με στερεοτυπικό αποτέλεσμα. Ο μόνος νεωτερισμός συνίσταται στο νέο μέλος του πληρώματος, τον Φόρεστ Γουιτάκερ, στο ρόλο του κουρασμένου αστυνομικού. Πάντως, οι φίλοι της σειράς δεν πρόκειται να απογοητευθούν...
Ο Λίαμ Νίσον επιστρέφει στο ρόλο του Μπράιαν Μιλς - ενός όλο και λιγότερο χαρισματικού βετεράνου της CIA - με κατεστραμμένη ζωή και την αστυνομία να τον καταδιώκει ως κύριο ύποπτο του φόνου της πρώην συζύγου του που δολοφονήθηκε μέσα στο σπίτι του. Ο Μιλς το σκάει, πρέπει μόνος του να εντοπίσει τους πραγματικούς δολοφόνους για να αποδοθεί δικαιοσύνη. Στον αγώνα του, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια τρομερή συμμορία γκάνγκστερ με επικεφαλής - ως είθισται τελευταία - έναν ψυχρό Ρώσο μισθοφόρο. Μέσα στο γενικότερο καλαμπαλίκι - με ενότητες σεκάνς δράσης που δύσκολα πείθουν, με γρήγορο μοντάζ στα πιο αργά και δραματικά μέρη για να αυξηθεί η αγωνία και το τέμπο - εμπλέκεται και η έγκυος κόρη του Μιλς... Το σενάριο εδώ διαφοροποιείται κάπως από τις ιστορίες των προγενέστερων φιλμ της σειράς, όπου κάποιος απάγεται και κρατείται όμηρος... Φαίνεται ότι μάλλον εξαντλήθηκαν όλοι όσοι θα μπορούσε να απαχθούν...
Φυγάς για τη CIA, το FBI και την αστυνομία ο Μιλς, στο πρότυπο του σκληροτράχηλου πρώην πράκτορα, χρησιμοποιεί τα «ειδικά του προσόντα» με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ενώ εκφέρει τις απειλές σαν αρκούδα που βρυχάται. Ο κατά βάση καλός ηθοποιός Λίαμ Νίσον, που έχει αποδείξει ότι δίνει συγκινησιακό εύρος και βάθος στους συχνά «βασανισμένους» χαρακτήρες που του φορτώνουν, κάνει ό,τι μπορεί και το κάνει καλά. Ο ρόλος αυτός όμως δεν «αναπτύσσεται» όσο κι αν προσπαθεί ο Νίσον.
Με τους: Λίαμ Νίσον, Φόρεστ Γουιτάκερ, Σαμ Σπρούελ, κ.ά.
Παραγωγή: Γαλλία (2015).

«Blackhat» του Μαϊκλ Μαν
 Περιπετειώδες θρίλερ κατασκοπίας. Ηλεκτρονικά εγκλήματα στον κυβερνοχώρο, άμεσα συνδεδεμένα με το χρηματιστήριο και την κατακόρυφη αύξηση της τιμής της σόγιας, απειλή σοβαρή για την οικουμένη οι τεχνητές φυσικές καταστροφές που σχεδιάζονται. Για την εξάρθρωση του εγκληματικού δικτύου συνεργάζονται ΗΠΑ και Κίνα. Το επίκεντρο όμως του ενδιαφέροντος εστιάζεται στον καλύτερο χάκερ της οικουμένης, που καλείται να αποκωδικοποιήσει έναν «αδύνατο» κώδικα, που πίσω του κρύβονται οι στυγεροί εγκληματίες. Αόρατος - για τους πολλούς - πόλεμος, αιματηρό μακελειό για λεφτά, πολλά και βρώμικα λεφτά, μέσω του κυβερνοχώρου, του αλληλοσυνδεόμενου χώρου του παγκόσμιου δικτύου υπολογιστών!
Απογοητευτικά στεγνό το Blackhat - έτσι ονομάζονται οι χάκερς με τις καταστροφικές προθέσεις - το περιπετειώδες θρίλερ με τις ψηφιακές εικόνες που πάνε σύννεφο και την καταιγιστική δράση που ο Μάικλ Μαν ετοίμαζε για δυόμισι χρόνια, ερευνώντας με κάθε λεπτομέρεια την ασφάλεια του κυβερνοχώρου και το πόσο διάτρητη είναι η τεχνολογική βιομηχανία. Νέοι και ωραίοι οι καλοί χάκερς, θεαματικά μοχθηρές, στραβοχυμένες και ατημέλητες οι δυνάμεις του κακού, κυβερνητικοί πράκτορες αποφασισμένοι για όλα και, «κερασάκι», τα ερωτικά καρδιοχτύπια της Κινεζούλας και του αγγελικού χάκερ, σχέση που κάπου παραπέμπει σε συναισθηματικό θρίλερ παλιάς σχολής, με τον αγώνα του ζευγαριού απέναντι στους δόλιους εγκεφάλους με τα ιερογλυφικά μηνύματα. Εδώ τα ιερογλυφικά είναι οι σειρές των λαμπερών αριθμών στις οθόνες του υπολογιστή...
Mε τους: Κρις Χέμσγουορθ, Βιόλα Ντέιβις, Τζον Ορτιζ κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (2015).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog μας δεν έχει ούτε ειδησεογραφικό χαρακτήρα ούτε έχει θέση ενός φόρουμ.

Δοκιμαστικά ενεργοποιούμε την χρήση σχολίων. Αυτά όμως θα δημοσιεύονται ΜΟΝΟ εφόσον έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα σε σχέση με τις αναρτήσεις, όσα δηλαδή προσφέρουν κάποια επιπλέον συγκεκριμένη πληροφορία (άντε τις πρώτες μέρες μπορεί να κάνουμε μια εξαίρεση).
Γι αυτό είναι πιθανόν πολλοί φίλοι ή "φίλοι" να μην βλέπουν το σχόλιό τους δημοσιευμένο.
Αυτονόητα ΔΕΝ θα δημοσιεύονται απρεπή σχόλια.

Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ, των μαζικών φορέων, των ταξικών σωματείων είναι διαρκώς παρόντα στην κοινωνία και μπορεί εύκολα να τους συναντήσετε. Όποια συζήτηση, απορία, διαφωνία καλό θα είναι να εκφράζεται δια ζώσης.