Η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού για να γίνει ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος! Αυτό επισημάνθηκε από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδη στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων της Βουλής με αφορμή τη συζήτηση για το διορισμό στις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ» του Γιώργου Σκόρδα.
Με αφορμή και το θανατηφόρο τροχαίο που είχε γίνει στην Εγνατία Οδό, ο υπουργός έθεσε το ερώτημα: «Πρέπει να αποφασίσουμε ποιος θα πληρώνει τη συντήρηση της Εγνατίας, η οποία θέλει αυτή τη στιγμή 70 εκατομμύρια για να υπάρξει μια βαριά συντήρηση το επόμενο χρονικό διάστημα για να είναι ασφαλής αυτοκινητόδρομος, χρειάζεται η εγκατάσταση διοδίων κάποια εκατομμύρια επίσης. Χρειάζεται να τοποθετήσουμε πολλά χρήματα προκειμένου να είναι ο δρόμος κερδοφόρος και ασφαλής» και σημείωσε ότι «στην Εγνατία έχουμε έσοδα 38 εκατομμύρια και έξοδα 68 κάθε χρόνο και ένα δάνειο 180 εκατομμύρια που εξυπηρετείται με έναν τρόπο κακήν κακώς αυτή τη στιγμή λόγω κάποιων χειρισμών που έγιναν στο παρελθόν».
Όσον αφορά τα 18 διόδια στην Εγνατία, τα οποία ενόψει της ιδιωτικοποίησής της θα είναι πλούσια προίκα στον επίδοξο αγοραστή, ο υπουργός ανέφερε: «Θα περίμενα να μου πει η αντιπολίτευση συγχαρητήρια γιατί κάνουμε στη χώρα μια μεγάλη τομή δικαιοσύνης και αποκαθιστούμε το άδικο και αυτό είναι τα αναλογικά διόδια», ανέφερε προκλητικά. «Όσα χιλιόμετρα κάνεις τόσο πιο πολλά πληρώνεις».
Απαντώντας σε όλα αυτά, ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζής επισήμανε: «Η Εγνατία Οδός ήταν ένα αίτημα πολλών δεκάδων χρόνων και αυτό γιατί, πριν από όλα και κυρίως, τα προϊόντα, τα εμπορεύματα ευρωπαϊκών πολυεθνικών έπρεπε να βρουν ένα δρόμο σύντομο, ένα δρόμο ασφαλή να περάσουν από τη Β. Ελλάδα και από την ΕΕ να φτάσουν Τουρκία, Μ. Ανατολή και αλλού». Ανέφερε ότι ο αυτοκινητόδρομος αυτός κατασκευάστηκε κυρίως για τα μονοπώλια και φαίνεται ότι η ανάπτυξη που όλοι έλεγαν θα έρθει με την κατασκευή του σε ολόκληρη τη Μακεδονία όχι μόνο δεν ήρθε αλλά «αυτό που βλέπουμε καθημερινά είναι μαρασμός».
Επίσης, εξέφρασε την αντίθεση του ΚΚΕ στην εγκατάσταση διοδίων, επαναλαμβάνοντας το αίτημα για κατάργηση όλων των διοδίων σε όλη τη χώρα. Πρόσθεσε ότι οι δρόμοι πρέπει να είναι ελεύθεροι, να ανήκουν στο κράτος και όχι στους ιδιώτες.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ η βουλευτής του Δ. Χαραλαμπίδου έκανε την εξής επισήμανση: «Αυτήν τη στιγμή υπάρχει ένας πόλεμος σε σχέση με την αναλογική χρήση, δηλαδή να πληρώνει ο χρήστης όσα χιλιόμετρα διανύει και από την άλλη πλευρά υπάρχει η αντίληψη, και νομίζω ότι αυτό τελικά θα επικρατήσει, να βάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα διόδια». Κατά την Δ. Χαραλαμπίδου αν επικρατήσουν τα αναλογικά διόδια, δηλαδή τα διόδια, δεν υπάρχει πρόβλημα.
Οι εργασίες της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής σχετικά με την Εγνατία Οδό συνεχίστηκαν και σήμερα, αυτή τη φορά με θέμα την ασφάλεια του οδικού άξονα. Ο Θ. Ματθαίου, διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου και Παραχωρήσεων, ήταν σαφής: «Η Εγνατία Οδός λειτουργεί όπως λειτουργεί όλο το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, δηλαδή χωρίς συγκεκριμένους νόμους που να προσδιορίζουν τι θα πει λειτουργία. Υπάρχει η συντήρηση, αλλά το τι θα πει λειτουργία του δρόμου, πού πρέπει να τον έχω ανοικτό, να κάνω σήμανση, να διασφαλίσω ασφάλεια κλπ., αυτά δεν καθορίζονται».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog μας δεν έχει ούτε ειδησεογραφικό χαρακτήρα ούτε έχει θέση ενός φόρουμ.
Δοκιμαστικά ενεργοποιούμε την χρήση σχολίων. Αυτά όμως θα δημοσιεύονται ΜΟΝΟ εφόσον έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα σε σχέση με τις αναρτήσεις, όσα δηλαδή προσφέρουν κάποια επιπλέον συγκεκριμένη πληροφορία (άντε τις πρώτες μέρες μπορεί να κάνουμε μια εξαίρεση).
Γι αυτό είναι πιθανόν πολλοί φίλοι ή "φίλοι" να μην βλέπουν το σχόλιό τους δημοσιευμένο.
Αυτονόητα ΔΕΝ θα δημοσιεύονται απρεπή σχόλια.
Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ, των μαζικών φορέων, των ταξικών σωματείων είναι διαρκώς παρόντα στην κοινωνία και μπορεί εύκολα να τους συναντήσετε. Όποια συζήτηση, απορία, διαφωνία καλό θα είναι να εκφράζεται δια ζώσης.